20-jarenplan

Bedenken

Doel

Hoe ziet je merk er over 5 jaar uit? En over 20? Wat doe je nog wel en wat allang niet meer? Het 20-jarenplan helpt je om te identificeren wat er onveranderlijk blijft.

Wat levert het op

Inzicht in het veranderlijke- en onveranderlijke (de kern) van je merk. Gebaseerd op Google Venture’s Brandsprint https://library.gv.com/the-three-hour-brand-sprint-3ccabf4b768a

Roadmap

Categorie:

Bedenken

Tijd:

45 minuten

Groepsgrootte:

3 - 8 personen

Moeilijkheidsniveau:

Gemiddeld

Materiaal:

Brownpaper, Post-its, Schilderstape, Stiften

Stappenplan

1.

Teken op een brown paper een lijn met daarop 4 stippen: nu, 5, 10 en 20 jaar. Laat de deelnemers individueel voor zichzelf op een post-it uitschrijven wat je merk nu, over 5, 10 en 20 jaar doet. (10 minuten)

2.

Laat iedereen zijn bijdrages ophangen bij de juiste tijdsspanne. Lees ze voor en laat zonder individuele discussie de deelnemers per tijdsspanne op 1 post-it stemmen die zij het sterkst vinden (je mag ook op je eigen bijdrage stemmen). (10 minuten)

3.

Bespreek per deelnemer zijn of haar stem – is er direct duidelijkheid in het resultaat dan ben je klaar, zo niet bespreek dan de verschillende opties en laat mensen nogmaals stemmen. Blijft het ingewikkeld? Haal dan het bord leeg en begin weer bij stap 1 (maar nu met de kennis van anderen!). (10 minuten)