Business Model Canvas

Breng je business model bij elkaar in 1 oefening

Doel

Met het Business Model Canvas breng je de verschillende factoren in beeld die van belang zijn voor jouw bedrijfsvoering.

Wat levert het op

Met het BMC maak je helder waar de openstaande vragen en eventuele issues liggen binnen je bedrijfsvoering. Welke kanalen gebruik je? Is het duidelijk wie je klantsegmenten zijn? Het BMC is een prima startpunt voor een grondige evaluatie.

Categorie:

Bedenken

Tijd:

2 uur

Groepsgrootte:

5 - 10 personen

Moeilijkheidsniveau:

Gemiddeld

Materiaal:

Brownpaper, Post-its, Schilderstape, Stiften, Template

Stappenplan

1.

Print het bovenstaande template uit (op A3 of groter) of neem deze over op een groot brownpaper en vul dit samen met je collega’s in. Waar zitten nog gaten? Wat weet je nog niet zeker? En waar liggen problemen? Stip deze aan en gebruik dit als startpunt voor je verdere onderzoek (1-4 uur).

Bron: De bedenker van het Business Model Canvas is Alexander Osterwalder. Hij schreef er samen met Yves Pigneur het boek ‘Business Model Generation’ (2010) over.