Karaktersliders

Bedenken

Doel

Waar zit je merkpersoonlijkheid op de schaal?

Wat levert het op

Karaktersliders geven een betere detaillering aan de eigenschappen van je merk. Is deze jong of oud? Speels of meer serieus? Kom er samen achter met deze oefening. gebaeeerd op Google Venture’s  https://library.gv.com/the-three-hour-brand-sprint-3ccabf4b768a

Categorie:

Bedenken

Tijd:

30 minuten

Groepsgrootte:

3 - 8 personen

Moeilijkheidsniveau:

Laag

Materiaal:

Brownpaper, Schilderstape, Stiften, Template

Onderwerpen

Brandsprint
Merk

Stappenplan

1.

Print het karakterslider-template uit. Elke lijn op het template is een weergave van een karaktereigenschap (is je merk meer een vriend of juist een autoriteit?). Neem deze met de groep door (5 minuten).

2.

Laat iedereen op het eigen uitgeprinte template individueel kiezen waar je merk op de lijnen staat (zie het als een slider). Loop deze publiek door en vul iedereens’ keuze gezamenlijk in op het brown paper (5 minuten).

3.

De productowner kiest uiteindelijk de juiste positie van de sliders. Vat als laatste samen wat de keuzes betekenen voor je merk: wat betekenen de keuzes voor hoe je met je publiek praat? (10 minuten).