Doel
Customer Journey Mapping is de tool waarmee je verzamelde inzichten over klanten of gebruikers interpreteert en visualiseert in een timeline tot een Customer Journey. Dit doe je door je goed voor te bereiden, inzichten te verzamelen en deze tot een klantreis te verwerken.
Wat levert het op?
Met een Customer Journey Map krijg je inzicht in de totale ervaring die mensen hebben bij het kopen of bijvoorbeeld gebruiken van een product of dienst, en de onderliggende behoeften en problemen die daarbij een rol spelen. Met deze tool kan je kansen en verbeterpunten vinden waarmee je je content, product of dienst kan verbeteren.
Wil je meer weten, lees dan ook onze serie van drie artikelen over Customer Journey Mapping. Het eerste deel gaat over wat een Customer Journey Map is en wat je er mee kan. In het tweede deel leggen we uit hoe je eenvoudig zelf een klantreis in kaart kan brengen en wat je er voor nodig hebt: In het afsluitende derde deel geven we je een aantal tips bij het maken van een klantreis, waarmee je kan voorkomen dat je in veel voorkomende valkuilen trapt.